Sude Üçüncü | İdeallere Aşkla Tutunmak

 

(Dinlemek için tıklayın)

Öncelikle merhabalar! Ben Sude. Eğer okuduysanız okulumuzun blog sayfasında bir yazım daha var (Kahramanım Ben'im). Konumuz hemen hemen yine aynı. Yine sizinle samimi bir dille düşücelerimi ve duygularımı paylaşmaktan ötürü hem heyecanlı hem de mutlu hissediyorum. Bu yazıya başlamadan önce önceki yazımı bir okuyayım dedim, fark ettim ki kendimde adını koyamadığım durumların şu an farkına varmışım ve artık eksikliklerimi daha açık bir şekilde görebiliyor, adını koyabiliyorum. Ve bu çok büyük bir adım aslında. Peki ne oldu da farkına vardım? Nasıl oldu? Sadece bir kitapla. Evet, sadece bir kitapla! Aynı düşünceleri paylaştığım, istediğim kişi olmak için bana yardım edecek bir rehbere ihtiyacım vardı. Bu kitap da tam olarak bu görevi üstlendi. Bir solukta okuduğum kitabın adı "BAŞARI SIRLARI". Fatih Abadi hocamızın kitabı. 

Bu sefer inanın nereden başlayacağımı bilmiyorum, kestiremiyorum. Tabi ki her zaman olduğu gibi kulaklığım kulaklarımda ve bu sefer Evgeny Grinko dinliyorum. Müzik dinlerken özellikle iyi hissettiğim anları o müzik parçasına kodluyorum ki o parçayı her dinlediğimde aynı duyguları yaşayabileyim. İyi hissetmek için küçük, tatlı, masum bir hile sanırım :)

2021 yılının Mart-Nisan ayından itibaren bugüne kadar kendimde olan değişiklikleri sizinle paylaşmak istiyorum.

1) Kendime daha insaflı davranıyorum. Sınırlarımı birden değil yavaş yavaş genişletmem gerektiğini öğrendim.

2) Kendim için geçerli olan başarı tanımını değiştirdim ve genişlettim.

3) Nasıl ve ne için çalışmam gerektiğini öğrendim ve uyguladım.

4) Hedeflerime daha sıkı bağlandım.

5) Özellikle okulun açılması ile birlikte daha disiplinli oldum.

6) Kendime daha çok değer verip iyi yanlarımı keşfettim.

7) "Ya hep ya hiç!" demedim.

8) İrademi arttırdım.

Merak etmeyin hep iyi ve olumlu maddeler sıralamayacağım. Yoksa bu yazı samimi, doğru, güvenilir ve dürüst olmazdı.

9) Uyku saatlerimi düzenleyemedim. :)

10) Yemek düzenimi oturtamadım. :)

11) Çok katı ders çalışma saatlerini uygulamadım. :)

12) Her gün spor, meditasyon yapmadım; kitap, makale okumadım. :)

Peki neden yapmadım? Yeri geldi üşendim yeri geldi zorlandım. Ama asıl sebep aşık değildim. İdeallerime, hayallerime, olmak istediğim kişiye...

Şu an her gün istediğim saatte uyanamıyorum, evet. Ama bu sefer kendime daha çok inanıyorum. Önceden yaptığım gibi bir gün erken kalkamadım, birkaç saat ders çalışamadım diye pes etmiyorum. Plan istediğim gibi gitmeyince sil baştan yapmıyor uygulayabildiğim kadar ve kaldığım yerden devam ediyorum. Bu yeteneği kazanmak benim için çok zordu ama başardım. Şimdi asıl iş edindiğim bu yeteneği sürekli olarak devam ettirmekte.

Bu kitabın üstüne en az üç kitap daha yazılır. O yüzden size bu kitabı anlatmaya çalışmayacağım onun yerine kitabı okuduktan sonra günlüğüme yazdığım kitaptan çokça alıntı yaptığım yazıyı sizinle paylaşacağım. Bu yazıdan kitabın bende uyandırdığı değişimi ve etkiyi anlayabilirsiniz.

                                                                
08.09.2021
Bugün günlerden Çarşamba. Masamda oturmuş Evgeny dinleyerek huzur buluyorum. Ama bu huzurun sebebi ideallerim için bir yerden başlamış olmak. Bugün kendimi çok iyi hissediyorum. Vicdan rahatlığı, huzur, sevgi, mutluluk, aşk, gurur, sorumluluk hissi... Kendime olan inancım...

Bugün iyiyim, evet. Çünkü ne üzülecek bir sebebim ne de üzülmeye vaktim var. Üzülmeye vakit bulamamak... Ne kutsal bir şey aslında. Sonsuz mutluluğun anahtarı.

Bugün iyiyim, evet. Çünkü hayallerimi düşlüyorum. İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi... Kendi özel kliniğim... Cihangir'deki ev... Film galaları... Dünya turu... Fransa, İspanya, İtalya, Almanya, İngiltere, İsveç, Norveç, Maldivler....

Bugün iyiyim, evet. Yeni şeyler öğreniyorum. Kendim için, gelişimim için adımlar atıyorum; ne istediğimi, nerede olmak istediğimi, kim olmak istediğimi, ideallerimi biliyorum. Kendimi keşfediyorum.

"Rotası olmayan geminin yelkenlerini dolduracak rüzgar yoktur." Bir rota belirliyorum ve bu rotanın ucunda olmak istediğim kişi var. Sağlıklı beslenen, spor yapan, enstrüman çalan, yabancı dil bilen, özgüvenli, aşık bir diş hekimi... İdeallerine, hedeflerine, geleceğe, düşlere, gerçekliklere aşık...

"Gerçek hürriyet ideallere esir olmaktan geçer." İdeallerime esir olmayı seçiyorum ki gerçekten hür olayım. İdeallerim uğrunda kendime emir vermek için güçlü, emri uygulamak için disiplinli olmalıyım. Ve unutmamalıyım ki kapasitem hedefim oranınca büyür. Hedefim ve hedefime olan aşkım ne kadar büyük olursa kapasitem de o kadar büyük olur.

Son birkaç sözle yazımı bitireceğim. Benim de bu kitap sayesinde kendime hatırlatma fırsatı bulduğum, mutluluğun formülünün bir elementini oluşturan çok etkili iki tavsiyeden söz edeceğim.

1) "Unutma hayat küçük şeylerle uğraşmaya değmeyecek kadar kısa." Hayat kısa, zaman hızlı, tekrar yok, geri sarma yok. Bu yüzden her anın tadını çıkar.

2)"Önemli olan sizin hayattan bekledikleriniz değil, hayatın sizden bekledikleridir." Bende olan ve kimsenin benden alamayacağı, kullanması tamamen ücretsiz olan yeteneklerimle hayatın benden beklediklerini ona verebilmeliyim.

Ben kendimi keşfetmeye devam etmekle meşgul olacağım ve hayata benden istediklerini vermeye çalışacağım. Siz de zamanı harcanan para gibi görün ve yeteneklerinizi, olanaklarınızı, zekanızı kullanarak hayata istediğini verin. Bir de naçizane bir tavsiye aşık olun. İdeallerinize, gayenize ve hayallerinize... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Harun Öz | Kaldırımlar Şiiri Seslendirme

Ebrar Sultan Özdoğan | YÜZ’LEŞ